четверг, 24 ноября 2016 г.

Додатки

Додаток 2
Урок: Навчання грамоти. Складання казки за допомогою «Кругів Луллія»
Завдання:
1)Вчити дітей складати казку.
2)Задіяти якомога більше учнів у творчому процесі.
3)Розвивати творче мислення та уяву.
4)Намалювати ілюстрації до казки.
Мета: вчити дітей будувати зв’язну розповідь; розвивати уяву, фантазію; виховувати любов до рідної мови, дружелюбність.
Хід уроку:
Ӏ. Організаційний момент.
Наш урок цікавим буде!
Казку люблять усі люди!
І дорослі, і малі,
Тобто, й наші школярі.
Будемо ми працювати,
Й руку вправно піднімати.
Казка кличе нас усіх,
Починаємо мерщій!
ӀӀ. Повідомлення теми і мети уроку

-         Сьогодні на уроці ми помандруємо в казку…Але в незвичайну,  в казку, яку ще ніхто не знає, в казку, яку ми з вами придумаємо. Допоможуть нам у цьому чарівні круги. Саме вони нам допоможуть вибрати казкових героїв.
Ӏ   ӀӀ. Робота над темою уроку
                1.     Актуалізація опорних знань
-         Дітки, а що ж таке казка?
    Складання асоціативного куща


Казка – це вигадана історія із щасливим кінцем і обов'язковою перемогою добра над злом. Найчастіше в казках присутня чарівництво й різні неймовірні пригоди. Недоступне стає доступним, нереальне реальним. Саме тому казки люблять і діти, і дорослі.
1.     Ознайомлення зі структурою казки
-         Для того щоб скласти казку, нам потрібні герої, місце, де все відбувається…Тому є певна послідовність, основні компоненти казки, які нам треба вибрати.
Структура казки:
    1)    Герой
    2)    Злодій
    3)    Чарівний предмет
    4)    Мета, до якої прагне герой, а злодій заважає її досягнути
    5)    Чаклунства
    6)    Перетворення героя
    7)    Місце події
Розкручуються круги  Луллія і випадають такі слова (малюнки):
    1)    Кіт у чоботях
    2)    Незнайко
    3)    Чарівна скриня з золотом
    4)    Знайшовши скриню з золотом, Кіт вирішив допомагати бідним людям, які потребували цього. А Незнайко переслідував егоїстичні цілі – захотів забрати все собі і ні з ким не ділитися.
    5)    Скриня завжди наповнена золотом.
    6)    Павук
    7)    Печера Людоїдів
        2.     Складання сюжету казки за опорними малюнками і словами, що випали на кругах Луллія.
(Діти фантазують, придумують події, послідовно продовжуючи один одного. Вчитель коригує складання казки, виправляє неточності. Після того, як казка складена повністю, її ще раз з початку повторюють і переказують).
ӀV. Підсумок уроку
1.     Малювання ілюстрацій до казки
-         Ну а тепер, яка ж казочка без ілюстрацій?! Давайте кожен із вас намалює відповідний момент у казочці, який найбільше сподобався або запам’ятався. Закрийте оченята, подумайте, уявіть собі цей малюнок і приступайте до роботи.
     2. Рефлексія
      -  Дітки, чи сподобалося вам мандрувати власною казочкою?
Подивіться, які гарні малюночки до неї ви намалювали! Тепер кожен із вас може цю казочку розповісти своїм братикам, сестричкам чи батькам. Я думаю, їм буде дуже цікаво вас послухати.
-         Ну що ж , до наступної подорожі у казку!  


Фрагмент уроку Навчання грамоти
Мета: розвивати фантазію, творчу уяву, вміння придумувати нереальні події та предмети.
Етап уроку:  Закріплення і систематизація знань учнів.
      1.     Прийом «Фантастичне продовження»
-         Зараз ми з вами, дітки, виконаємо незвичайну творчу вправу. Я називатиму будь-яку реальну подію, яка відбувається у нашому житті. А вам треба придумати незвичайне, фантастичне продовження. Як це фантастичне? (Відповіді учнів: те, чого не може бути насправді; те, що відбувається тільки в казці) Так, правильно.

        Замукала корова (реальна подія)-
      І замість молока з’явилися цукерки. (А що потім?) Кожна родина придбала собі корову. І цю корову доїли діти – бо давала вона цукерки. (А чим годують таку корову?) А їсть вона фантики від цукерок, щоб не забруднювати навколишнє середовище.
Фрагмент уроку читання (2-й клас)  [3, с.23]  
Тема: Літературні казки. «Лисичка і Журавель» І. Франко
1.Читання з Незнайком
(Знайти верхній абзац і знайти помилку)
«Вибачай, сестричко, - каже, - чим хата бідна, тим і рада, а більше на цей день нічого немає!»

2.Характеристика дійових осіб.

3.Робота в групах (диференціація завдань)
Ӏ група: розглянути малюнки на дошці. Обрати ті речення з тексту, що відповідають малюнкам.
ӀӀ група: скласти прислів’я. Яке з них може бути заголовком до казки?
А)зіДру напізються в дібі. (Друзі пізнаються в біді.)
Б)кеЯ тучасвання, кета ннякудява. (Яке частування, таке й дякування.)
ӀӀӀ група: придумати продовження казки.



 

Комментариев нет:

Отправить комментарий