Додатки
Додаток 2
Додаток 2
Урок:
Навчання грамоти. Складання казки за допомогою «Кругів Луллія»
Завдання:
1)Вчити
дітей складати казку.
2)Задіяти
якомога більше учнів у творчому процесі.
3)Розвивати
творче мислення та уяву.
4)Намалювати
ілюстрації до казки.
Мета:
вчити дітей будувати зв’язну розповідь; розвивати уяву, фантазію; виховувати
любов до рідної мови, дружелюбність.
Хід
уроку:
Ӏ. Організаційний момент.
Наш
урок цікавим буде!
Казку
люблять усі люди!
І
дорослі, і малі,
Тобто,
й наші школярі.
Будемо
ми працювати,
Й
руку вправно піднімати.
Казка
кличе нас усіх,
Починаємо
мерщій!
ӀӀ.
Повідомлення теми і мети уроку
-
Сьогодні на уроці ми помандруємо в
казку…Але в незвичайну, в казку, яку ще
ніхто не знає, в казку, яку ми з вами придумаємо. Допоможуть нам у цьому
чарівні круги. Саме вони нам допоможуть вибрати казкових героїв.
Ӏ ӀӀ.
Робота над темою уроку
1.
Актуалізація
опорних знань
-
Дітки, а що ж таке казка?
Складання
асоціативного куща
Казка
– це вигадана історія із щасливим кінцем і обов'язковою перемогою добра над
злом. Найчастіше в казках присутня чарівництво й різні неймовірні пригоди.
Недоступне стає доступним, нереальне реальним. Саме тому казки люблять і діти,
і дорослі.
1.
Ознайомлення
зі структурою казки
-
Для того щоб скласти казку, нам потрібні
герої, місце, де все відбувається…Тому є певна послідовність, основні
компоненти казки, які нам треба вибрати.
Структура казки:
1) Герой
2) Злодій
3) Чарівний
предмет
4) Мета,
до якої прагне герой, а злодій заважає її досягнути
5) Чаклунства
6) Перетворення
героя
7) Місце
події
Розкручуються круги
Луллія і випадають такі слова (малюнки):
1) Кіт
у чоботях
2) Незнайко
3) Чарівна
скриня з золотом
4) Знайшовши
скриню з золотом, Кіт вирішив допомагати бідним людям, які потребували цього. А
Незнайко переслідував егоїстичні цілі – захотів забрати все собі і ні з ким не
ділитися.
5) Скриня
завжди наповнена золотом.
6) Павук
7) Печера
Людоїдів
2.
Складання
сюжету казки за опорними малюнками і словами, що випали на кругах Луллія.
(Діти фантазують,
придумують події, послідовно продовжуючи один одного. Вчитель коригує складання
казки, виправляє неточності. Після того, як казка складена повністю, її ще раз
з початку повторюють і переказують).
ӀV.
Підсумок уроку
1.
Малювання
ілюстрацій до казки
-
Ну а тепер, яка ж казочка без
ілюстрацій?! Давайте кожен із
вас намалює відповідний момент у казочці, який найбільше сподобався або
запам’ятався. Закрийте оченята, подумайте, уявіть собі цей малюнок і
приступайте до роботи.
2. Рефлексія
- Дітки, чи сподобалося вам мандрувати власною казочкою?
Подивіться, які гарні малюночки до неї ви
намалювали! Тепер кожен із
вас може цю казочку розповісти своїм братикам, сестричкам чи батькам. Я думаю,
їм буде дуже цікаво вас послухати.
-
Ну що ж , до наступної подорожі у
казку!
Фрагмент
уроку Навчання грамоти
Мета: розвивати фантазію, творчу уяву, вміння
придумувати нереальні події та предмети.
Етап уроку: Закріплення і систематизація знань учнів.
1.
Прийом
«Фантастичне продовження»
-
Зараз ми з вами, дітки, виконаємо незвичайну творчу вправу. Я називатиму
будь-яку реальну подію, яка відбувається у нашому житті. А вам треба придумати
незвичайне, фантастичне продовження. Як це фантастичне? (Відповіді учнів: те,
чого не може бути насправді; те, що відбувається тільки в казці) Так, правильно.
Замукала корова (реальна подія)-
І замість молока з’явилися цукерки. (А що
потім?) Кожна родина придбала собі корову. І цю корову доїли діти – бо давала
вона цукерки. (А чим годують таку корову?) А їсть вона фантики від цукерок, щоб
не забруднювати навколишнє середовище.
Фрагмент
уроку читання (2-й клас) [3, с.23]
Тема: Літературні
казки. «Лисичка і Журавель» І. Франко
1.Читання
з Незнайком
(Знайти верхній абзац і
знайти помилку)
«Вибачай, сестричко, -
каже, - чим хата бідна, тим і рада, а більше на цей день нічого немає!»
2.Характеристика
дійових осіб.
3.Робота
в групах (диференціація завдань)
Ӏ
група: розглянути малюнки на дошці. Обрати ті речення з
тексту, що відповідають малюнкам.
ӀӀ
група: скласти прислів’я. Яке з них може бути заголовком
до казки?
А)зіДру напізються в
дібі. (Друзі пізнаються в біді.)
Б)кеЯ тучасвання, кета
ннякудява. (Яке частування, таке й дякування.)
ӀӀӀ
група: придумати продовження казки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий